assAlAMua'laikum...
bertemu kembali..alhamdulillah..syukur atas n'mat dan kurniaNya di atas pemberian masa dan kesempatan kepada insan begelar hamba..

tiada apa y mahu ku coretkan pada entry kali ini..
aktiviti harianku bejalan seperti biase..alhamdulillah..

mungkin ade kisah sepanjang perjalanan hidup ini..namun..biarlah kali ini..ia menjadi rahsia ALLAH..

izinkan diriku berkongsi luahan hati seorang hamba ALLAH..insyaALLAH..
yang baik itu dari ALLAH..yang kurang itu adalah dr ALLAH juge namun bersandarkan sifat manusia y lemah..wallahu'alam..

Dengan lafaz bismillah…

Aku memulakan hari2 ku seperti sahabat2 ku yang lain..

ALHAMDULILLAH…perjalanan hariku berjalan dengan baik..

Dari segi fizikal..ALHAMDULILLAH…syukur pada MU YA ALLAH..

Dari segi mental..ALHAMDULILLAH..syukur pada MU YA ALLAH..

Dari segi semangat..ALHAMDULILLAH..syukur pada MU YA ALLAH..

Dengan saki baki semangat yang kau berikan padaku yaALLAH..aku cuba melangkah dengan kekuatan..

InsyaALLAH..

Terkadang aku lupa..terkadang aku terlalu mengikut kehendak hatiku..

Terkadang aku terlalu melayan perasaan..

Terkadang mungkin aku terlalu membiarkan hatiku berbicara..

Mungkin juga aku terlalu senang membiarkan fikiran ku melayang..

Ya ALLAH..ya RAHMAN..YA RAHIM..

Seluruh tubuh dan jasadku hanya milikMU..

Seluruh hati dan jiwaku jua hanya untukMU..

Namun..ENGKAU menciptakan aku sebagai hambaMU..

Sebagai makhlukMU yang ENGKAU beri nama MANUSIA..

Aku MANUSIA yang lemah dihadapanMU..

Aku MANUSIA yang selalu ingkar arahanMU..

Aku MANUSIA yang selalu lupa perintahMU..

Ampunkan aku ya RABB..

Mungkin juga aku tidak layak untuk cintaMU..

Namun..jauh disudut hatiku..

ingin sekali aku pergi menghadapMU dan luahkan isi hatiku..

aku sedar..memang mudah aku luahkan rindu dan kasihku padaMU..

namun..usahaku kearah itu..amat sedikit sekali..

terkadang aku melewati perjanjian kita..

terkadang aku terlupa janji temu yang telah KAU aturkan..

namun..KAU MAHA PENYAYANG..KAU MAHA PENGASIH..

ENGKAU masih memberiku peluang untuk memperbaiki kesalahanku..

Ya RABB..terciptanya aku sudah dari azali menjadikan aku sebagai MANUSIA yang lalai..

Lalai dengan perkara yang remeh..

Aku tahu..itu satu kesalahan yang berat..

Ampunkan aku ya RABB..

Hatiku ini juga selalu leka..

Selalu sahaja ia bersedih..

Selalu sahaja ia berduka..

Tidak kira masa dan ketika..

Ya RABB..

Jiwaku juga terkadang kosong..

Tidak terisi dengan zikirMU..

Tidak terisi dengan ayat ayat cintaMU..

Terus lalai melayan isi dunia..

YA ALLAH..

Aku MANUSIA yang leka YA RABB..

ASTAGHFIRULLAH..

AMPUNKAN HAMBAMU INI YA ALLAH..

PIMPINLAH AKU DENGAN PIMPINANMU..

BERKATILAH AKU DENGAN KEBERKATANMU..

LINDUNGILAH AKU DENGAN PERLINDUNGANMU..

IZINKAN AKU BERNAUNG DIBAWAH NAUNGANMU..

PELIHARALAH AKU DENGAN PELIHARAANMU..

TETAPKAN HATIKU ATAS KETETAPANMU..

INSYAALLAH..

AMEEN YA RABB..

(hanya hamba ALLAH-bukan watak utama)

12072010

8.45p.m

posted by : LongBean




4 comments:

bibicah khalvati said...

bila malam melabuhkan tirai dan mula menceritakan kisahnya..kisah yang hakiki..kisah mengharapkan cintaNYA atas rahmat dan keredaan dariNya..itulah kisah cinta seorang hamba...moga mentari yang menjelma esok menghangatkan sifat kehambaanNYA..itulah doaku tuk ahabat ini..ameen ya ALLAH..

misslongbean said...

syukran ya ukhti..insyaALLAH..
hamba ini bukanlah pujangga y pandai berkata-kata..insyaALLAH..tiap luahan ade maksudnya..biarlah terus menjadi rahsiaNYA..
semoga hidupmu juga dilimpahi kasih dan redaNYA..ku hadiahkan luahan hati seorang hamba ini untukmu..

Abdullah Ibnu Ismail said...

Salam...

InsyaALLAH, semoga ALLAH permudahkan semua urusan ukhti sekalinnya. Mungkin kita sering merintih untuk bertemu ALLAH, melabuhkan pandangan mata dan rasa. Namun ALLAH tahu akan apa yang tidak kita tahu. ALLAH tahu kita akan lebih kuat bila rindu tak terubat. Lebih teguh bila derita sering ditempuh. Lebih bersedia dengan kurniaan masa.Jadi bersabarlah dengan taqwa dan baik sangka..Perbanyakkan doa kerna ia sentiasa mustajab dan bercahya..Semoga ALLAH merahmati kamu ya 'Hurr

Kullu 'Am Wa Anti Bil Khair

misslongbean said...

waalaikumussalam..
insyaALLAH..syukran ya akhi..
segala-segalanya kembali kepadaNYA..
semoga setiap urusan dpermudahkan..
insyaALLAH...