sebuah cerita hati~~

bismillahirrahmanirrahim...
dengan lafaz basmalah..aku memulakan rentak irama tangan menaip di atas keyboard y tercipta bg melengkapkan sebuah komputer..syukur..alhamdulillah..

tiada apa yang ingin ku sampaikan disini..
hanya..coretan sebuah cerita hati yang mengalunkan rentak arus dunia tanpa kusedari diriku hanya insan kerdil dibawah naungan yang MAHA BESAR..ASTAGHFIRULLAH...

keindahan ukhuwwah yang terjalin semakin ku rasakan dari hari ke hari..desakan rindu yang mengasak jiwa menghentam seluruh jiwa dan raga ku..tidak tertanggung rasenyer..namun,inilah kehidupan yang perlu ku tempuhi..semangat akan ku bakar dlm asakan rindu yang mendalam terhadap teman2 seperjuangan ku..

seringkali ku berkata..tidak ku pinta tangisan itu..ia datang tanpa ku sedari..air mata membasahi pipi..
namun sahabatku..itu bukan tangisan kesedihan kamu pergi meninggalkan ku..ia adalah tangisan kesyukuran atas kurniaan sahabat sehebatmu..aku bersyukur..terima kasih ya ALLAH..

ya ALLAH...permudahkan setiap urusan sahabat2 ku...lindungilah mereka dengan perlindunganmu..berkatilah mereka dgn keberkatanmu...peliharalah mereka dibawah pemeliharannmu...aku serahkan segalanya padaMU..insyaALLAH...aku yakin hanya ENGKAU pemelihara kami..cukup hanya ENGKAU tempat kami mengadu..


~hamba yang merindui sahabat~LongBean~




Andai Aku Di Sisi Mu

Album : Syukran
Munsyid : Hafiz Hamidun
http://liriknasyid.com


Pada-Mu saja
Aku mengadu
Resah gelora
Yang menghempas kalbu
Terasa berat
Namun apa daya ku luahkan
Walau sarat terasa malu pada-Mu

Akulah insan
Yang berjuta dosa
Tiada mengenang
Erti kesalahan
Berkali-kali
Terus masih terulang segala kesilapan
Meski ku tahu pedihnya..

c/o
Masihku disini terantai nubari
Detik nadi bagaikan terhenti
Andai aku di sisi rahmat-Mu
Berhakkah ku ulang masa lalu

video

gambaran coretan sekeping hati yang menyedari diri kerdil dihadapan PENCIPTA~~
terlalu banyak dosa y dilakukan..dalam sedar..dalam tidur..dalam terjaga..setiap saat dan ketika...andai dihitung...ya ALLAH...
detik nadi ini bagaikan terhenti....
selamatkan kami ya ALLAH..

alhamdulillah~~

dalam kaki melangkah dgn penuh bergaya..dalam jiwa insan y bertaraf hamba y menyedari diri ku bukanlah watak utama...
terjalinlah ikatan ukhuwwah y amat indah..walau ia bersifat sementara..namun ku yakin..insyaALLAH..ukhuwwah ini akan sampai keJAnNaHNYA..insyaALLAH..

the sTory of SYawaL sudah menutup tirai...dengan itu..kisah perjalanan ku sepanjang syawal 1431H ini telah ku semadikan di laman nurani hati y paling dalam..insyaALLAH..

pada 1 zulkaedah ini..sepatutnye..puteri2 y menghabiskan mase bersamaku akan menghadiri jemputan majlis perkahwinan kakak kepade saudara seperjuangan kami di gombak..namun..atas beberapa sebab tertentu..(pihak penaja emas tidak dpt meneruskan tajaan ke sane..huhu..)
kami pun meneruskan perjalanan kami..pulang ke negeri masing2..

oleh sebab tak dapat datang...wakil gamba hiasan nie jela..huhu..
selamat pengantin baru dari kami puteri2 bumi kayangan~~

sebelum tue..kami masih di penghujung benua asia..seawal pagi..once again!!

HUtan LIpur GunUNg PulAi!!!
ceh..mentang2la dekat..ke sane je la..huhu..
ke gunung pulai wat kali ke2..hehe..

kali ni kami pergi bersama bonda puteri penghujung benua asia..cayalah aunty~~hehe..
kemudian..langkah kami terbuka untuk ke kukup..

di kukup..mencari cenderahati..huuuuuuuuu...
y dpt ku bawa...sehelai baju muslimah ( kukup pontian)..kaler purple.cantik!!like it..hehe
sekepala ikan masin kurau..huhuuhu..dan sebungkus keropok ikan..wheeeee....

selepas ke kukup...
pulang ke bumi bersejarah...
lambaian tangan kami hulurkan wat puteri penghujung benua asia..selamat tinggal tuan puteri penghujung benua asia...ade umur kami jejak lagi ke bumi penghujung benua asia itu..insyaALLAH..

alhamdulillah..sampai di bumi bersejarah dlm jam 8 lebih(malam)...singgah sebentar di mydin..sempat lagi tu..hehe..

di eskelator mydin...
p/s : jgn tiru aksi ini di mana2 shopping complex..bahaya!!


menikmati aiskrim~~huuuuu...

alhamdulillah..setelah selesai berjalan jalan di mydin..kami tiba di rumah tuan puteri bumi bersejarah...di bukit beruang~~

sampai rumah...tgk cerekarama..(lupelah tajuknye..huhu)
abis je drama tue..deboooommm!!
zzzzzzzzzzzzzzzzz~~~~

keesokan paginye...
bangun!!!!!
subuh sudah~~

phewwwwwwwwwww~~~

selepas bersiap2...kami menyantap..haha!!
sarapan + lunch = sarlunch..huhu..org jawa ckp " brunch" = breakfast + lunch..hehe..(jgn masukkan dlm karangan!!)
menu kami~lauk ayam kuning cili api..( cm penah dgr je menu ni.hehe..sebelum balik dr umah puteri penghujung benua pun kami santap lauk ni...huhu..)+ lauk cendawan bersama so'on sup..sedap!!lapar la pulak..hehehe..

okay!!!
times up!!
huhu....

bermula la perjalanan kami pulang ke bumi masing2...
dgn perancangan y telah cantik disusun oleh ALLAH..kami dpt pulang menaiki bas..puteri bumi borneo bersama puteri negeri terengganu bersama2 pulang ke tanah kuala lumpur..
alhamdulillah

...
kenangan terakhir bersama~~

hmmmmm.....
selepas mereka berangkat..aku terus melangkah pergi bersama puteri bumi bersejarah menunaikan tanggungjawab sebagai seorang hamba..
alhamdulillah...selepas abis solat..aku terus melangkah menuju ke tempat bas y aku naik..
fuhhh!!!
naik bas lompat2 dr melaka~~phewwww...
mase first tue..takut pun ade gak..tp..inilah hidup..hadap jela~~huhu..
abis satu melaka pusing~~huhu..
orang melaka ramai sambut menantu ari ahad tue..tige rumah berderet..jarak selang 2 3 rumah y takde majlis jer..fuhhh..
selamat berbahagialah wat mereka~~

~gambar hiasan~

perjalanan yang sgt panjang..penantian yang sangat menguji keimanan..
namun..ku panjatkan kesyukuran..perjalananku diiringi bersama sahabat y tercinta..terima kasih puteri2 y setia~~syukran!!

sampai di rumah..6 setengah petang..naik bas terakhir ke labis..alhamdulillah..perancangan ALLAH sangat hebat..dipermudahkan urusanku di bawah rahmat perlindunganMU...alhamdulillah~~
syukur ya ALLAH..


~~Ukhuwwah INI InDAH~~

6 /10 /10 = 27tH SYAWal 1431 H


ALhAmduLILLAH..
seperti yang dirancang oleh puteri puteri dr negeri2 berkaitan..turunlah mereka ke bumi LABIS...
tepat 10.00 pagi..ketibaan mereka ke teratak puteri labis..langkah bergaya bersama KELISA..huhu..

dr kiri (bawah) - puteri penghujung benua asia ( pontian ), puteri negeri keropok lekor (terengganu),
dr kiri (atas)- puteri sulu borneo (sabah),tuan rumah(labis),puteri bumi bersejarah(melaka)

alhamdulillah..
perjalanan kami diteruskan seperti y dirancang..

7/10/10 = 28tH of SyaWAl 1431H

bismillahirrahmanirrahim..
seawal pagi jam 10.oo..kami memulakan langkah dgn lafaz basmalah..
perjalanan mengambil mase lebih kurang 1 jam setengah ke penghujung benua asia..
sungguh indah~~
bumi pontian ku jejaki bersama puteri2 y setia...
sampai rumah tuan puteri penghujung benua asia..kami berehat keletihan..cuaca petang tdk mengizinkan kami untuk meneruskan program..terpakse ditunda ke hari esok..
namun..terima kasih kepada keluarga tuan puteri penghujung benua asia..
the satay pakcik latiff!!!
terbaik~~
the Tom YAM n The RenDang KeTam..memang best!!
ermmm..bukti kami menghabiskan satay y sedap tue tak dpt di tunjukkan kerana longbean tak dapat foto dr pihak puteri bumi bersejarah..huhu..
syukran!!

8/10/10 = 29Th of SyaWAl 1431H

Our JourNEY are ProceeD~~~

THE neXT 'URUSAN'...

HUTAN LIPUR GUNUNG PULAI..
hERE tHE PUteri'S cOMe!!!

maSE daH tiME~~
nak PUlanG SUDAH~~

deNgan persetujuan semua..kami meneruskan langkah perjalanan ke KOta TInggi~~
wheeeeeeee~~~~
tak terduga dan tidak tersangka~~
watpe kat KOta TInGGi tue????
nak uKUr ketinggian kota ker??hehehe..
kedatangan kami berTujuan..HaHa!!!

ni tujuan kami~~
melawat saudara2 y ade di sane..alang2 puteri2 y jauh dr borneo..dr terengganu..dr bumi bersejarah dah turun ke bumi JOhor...dan alang2 dah ramai pulak saudara2 y ade di KoTA tiNGGi nuuunnn...maka nya...turunlah kami~~

selesai 'urusan' kami..phewwwwwwwwww~~~
BeRtUKAR!!!!
hehe..tukar uniform da~~
name pun beraya..huhu..beraya di saat hujung syawal..best jugak~~hehe

rumah pertama - saudara syafiq ismail
syukran kpd family..ayam penyet dan sambalnye y best!!thanx ya~~
pastue..turun cikit...sampai rumah kedua - saudara zaidulkhair methal
terima kasih juge wat keluarge~~popiah berinti otak2!!sedap!!
then...terbang ke atas~~~
hehe...terus menuju ke rumah ketiga - saudara zolhairee zulkifli
huuuu...ku ingatkan jauh bebeno..tak sempat nak lelap mata pun..huhu..
thanx to nenek zol n saudara mara disane..
ayam masak kuning cili api..sambal tumis zol y wat sendiri ( die ade bg name hari tu..lupe la..hehe..sape y kenal zol ni..setiap name masakan die ade tajuk lagu siti..so..pikir la ape name sambal tumis die tue..hehe)...

orait..perjalanan di kOta TInggi DAH tamat~~
balik semula ke penghujung benua asia~~
eh..sebelum tue..terima kasih wat semua keluarga saudar2 y ade di KOta TinggI Y sudi melayan kerenah kami nie..huhu..maaf andai ade salah silap sepanjang menjadi tetamu...( raya lagi maa mase ni...huhu)

okay...
sYAwal pun Menutup tiRAI...
akhirnya kami menghabiskan syawal kami di Kota TInGGi..fuuhhh!!!tak sangka~~

ermmm...disini..kami ade cikit penghargaan wat penaja utama kami -

penajA emas perJaLanaN kami..

KEreta KELISA ( anisah binti md.zin)
MBB ****
dan...
PETRONAS

tak lupa juga kepada kedua ibu bapa kami y membenarkan kami mengorak langkah dipenghujung syawal ini..terima kasih semua!!
luv u all lebih lebih la~~hehe..

p/s : ade byk lagi gamba sebenarnye..tp y ini je la yer..hehe..maaf~~


salAM pemBukA bicara...

UrusAN duNIA teruS BERjaLaN sepErti biaSE~~



Gambar hiasan~~

;;