dengan lafaz basmalah..hamba yang lemah sekali lagi tertunduk pasrah setiap apa y terjadi..ampunkan hamba ya ALLAH...


bukan itu yang ku mahu...
aku sedar...itu semua salahku..
membiarkan dirimu bersedih ketika aku tersenyum gembira...
maafkan aku..bukan itu pintaku...
maafkan diri yang lemah ini...
silap aku kerana tidak tahu akan keadaanmu...
silap aku kerana tidak pernah bertanya....
silap aku kerana tidak pernah membuatmu bercerita..
maafkan aku...
aku tidak ambil tahu...
walau sedikit pun tentang keadaanmu..
saat itu..dan ketika ini..
semua yang berlaku itu atas kehendakNYA..
wahai insan yang bergelar sahabat...
kuatkan hatimu..
cekalkan imanmu...
maafkan aku..
kerana tidak dapat bersama..
kesulitanmu amat kurasai..
namun ku yakin..
engkau insan yang hebat
yang di ciptakan oleh yang MAHA MENCIPTA..
hanya satu ku pohon..
maafkan hamba yang selalu khilaf ini...
semoga setiap urusanmu di bawah rahmat kasih dan sayang ILAHI...

untukmu wahai sahabat...
bibicah khalvati..
raudhah fathurahman...
dari insan kerdil dihadapan PENCIPTA..
~bicara seorang hamba~
LongBean


2 comments:

bibicah khalvati said...

awak!!!
ALLAH jadikan segalanya berpasangan...SEDIH bersama GEMBIRA..tiada salah sape2 tau, sebab hikmahnya..awak yang berada dalam gembira boleh menyalur aura gembira tu pada yang sedih...kalo 2-2 sedih..makin berpanjangan la mendung hitam itu..takut tak sempat nak rasa nikmat kat dunia...kita sayang AWAK!!

misslongbean said...

awak!!!
maaf tuk segalanya!!
terima kasih tuk segalanya!!
insyaALLAH..selagi terdaya..senyuman ku pasti akan membuat awak juga tersenyum..biar semua orang tersenyum gembira melihat indahnya dunia bagi yang mengerti maksdunya..!!
terima kasih sangat sangat!!!
sayang awak jugak!!!
rindu awak!!!