masa percuma?


Ya Allah, aku memohon petunjuk daripada-Mu dengan ilmu-Mu dan aku memohon ketentuan daripada-Mu dengan kekuasaan-Mu dan aku memohon daripada-Mu akan limpah kurniaan-Mu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahui segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini  adalah baik bagiku, pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat ataupun lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya dan seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini mendatangkan keburukan bagiku, pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat ataupun lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya.”

petikan doa istikharah...apa pun urusan...mohon padaNYA moga dipermudahkan...

untuk hamba di sini...sedang risau dengan kelapangan waktu yang di beri...ALLAH beri cuti 2 bulan tanpa kelas dan fikiran hamba melayang2 fikir, banyak benda perlu di lakukan, tapi tiada satu perkara pun tak tahu apa yang perlu di lakukan..ini lah dia..bahana masa lapang! 

bahaya! lagi2 ni dalam bulan ramadan...perlu lebih istiqamah atas landasan ALLAH! 

perlu sibukkan diri walau tanpa kerja sekolah!

insha ALLAH...practice menjadi suri rumah sepenuh masa mungkin..^^

2 bulan percuma...insha ALLAH..selagi terdaya..hamba isi dengan sebaiknya...demi REDHANYA...

*balik malaysia dalam list juga...tp, jika ALLAH izinkan dengan rezekiNYA..jika tidak...insha ALLAH...pasti banyak ilmu yang perlu lebih di gali di sini...insha ALLAH!

ALLAH ITU PENYUSUN KEHIDUPAN YANG PALING BAIK! 

almumtahanah...
mujahadah menghadapi masa lapang..
6.30 am
8 ramadan 1433H
07/26/2012
apt 119 walnut, ca.

0 comments: