ketukan dari mimpi...

bismillah...allah..

alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...
bila ALLAH bagi izin untuk hamba berjalan dan merangkak menuju redha NYA dalam nafas yang sebenar2 nafas seorang hamba, rasa syukur..nak jumpa ALLAH sekarang jugak perasaannya tu...ALLAH...betul..DIA akan terus bagi ujian sampai kita serah diri sepenuhnya pada DIA...bukan ALLAH tak bg ujian bila kita dah serah diri, tak, ujian tu tetap ada, cuma penerimaan kita tu yang bagaimana...in sha ALLAH...dr satu persatu perjalanan kehidupan ni segalanya ujian, sebab apa? sebab DIA nak naikkan kita punya darjat...jadinya, ucap ALHAMDULILLAH...jangan lemah, jangan sedih..menangis sikit takper, tp tu bukan tanda lemah, tu tanda you have that feeling, itu normal, ingat ayat2 cinta ALLAH?

"Dan janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang yang beriman." (3:139)

inilah indahnya urusan seorang ISLAM, bila diberi ni'mat die bersyukur, bile diberi mehnah, die bersyukur juga....in sha ALLAH, jangan risau, ALLAH yang jaga semua tu..SEMUA..

ketukan mimpi??
in sha ALLAH...as satu sharing dekat sini...diri sendiri dalam mimpi yang berkata ini kepada sahabat2 yang lain...
---> "kita ni selalu sangat bincang soal hati dan perasaan sebab tu ISLAM gerak lambat!"
dengan nada keras dan tegas... ni sebenarnya, ketuk diri sendiri! bangun2 je rasa kene tampar, lempang, hiris bawang segalanya lah..ALLAH... PERINGATAN!

untuk saya sendiri...cukup tentang soal itu...bagi ALLAH urus semua tu..
memang betul, kite kene tadbir, tapi ingat takdir ALLAH lagi besar...banyak lagi bende yang kita boleh buat kan...prioriti kita mana??

fokus itu..TUJUAN kita...
bukan tak boleh langsung bicara soal hati dan perasaan, cuma jangan sampai itu menjadi perkara utama dalam kehidupan seharian...
nak jadi seorang dai'e die kene ada jiwa yang besar, tak main kecik2 hati ni..buang masa jer...terasa hati tu normal, tp kene normal kan balik situasi...bincang apa yang tak kene, cari solusi...ni sepatutnya..bukan letak simpan dalam hati, lepas tu burst suke suki buat orang lain pulak sakit hati? bukan camtu sifatnya seorang dai'e ----> pesan untuk diri saya sendiri <---- p="">
no worries..my life so far alhamdulillah! *bajet adelah yang risau ni* =P
in sha ALLAH...apa pun yang jadi kat kita, fokus JADI YANG TERBAIK! bersungguh-sungguh..(itqan)
niat selalu kene renew, rugi kalau kita buat something tapi tak niatkan kerana ALLAH, bak kata Dr.Muhaya...kalau kita niat lillahita'ala, automatik kita dapat pahala..jadi segala urusan tak sia2..in sha ALLAH...

alhamdulillah...banyak perkara sekeliling yang berjaya mengetuk diri saya sendiri, nak bangun nye tu entah bila...inilah dia...si pemalas! saya la tu orangnya tu..yang paling malas dalam segala bende...allah!

cukup cukup sudah! saya taknak buang masa, saya akan ikut arus perjalanan masa, seiring bersama..menuju redha DIA..in sha ALLAH! doakan hamba kerdil ini, semoga setiap cita dan impian tercapai hanya untuk DIA!
wallahua'alam..segala yang tertulis di sini..semuanya adalah untuk diri saya sendiri...semoga bermanfaat buat kalian yang membaca..dan paling utama semoga ALLAH redha..jazakumullahukhairan kathira..maaf andai tergores di mana-mana..salam!

almumtahanah
9.34a.m
4/7/2013
walnut
ca.


0 comments: