subhana ALLAH..astaghfirullah..
 ya ALLAH!!


izinkan saya menjadi Umar ya ALLAH!! 
sifatnye seorang Umar itu..tegas!
saya nak jadi tegas macam Umar! 


izinkan ya ALLAH~


Sebelum disapa sinar iman 
Kau bagaikan singa yang mengganas 
Membunuh anak perempuanmu 
Tanpa rasa belas dan kasihan 
Dipandu hati sekeras batu 
Jahiliah yang menyesatkan 

Bila nur Al-Quran menusuk ke jiwa 
Lunturlah segala keangkuhanmu 
Berubah dan beralih arahmu 
Terbentur segala kekejaman 
Menjadi wira miskin nestapa 
Membela yang tak berupaya 

Tidurmu di rimbunan tamar 
Tenangmu tiada tercalar 
Berbantal lengan tanpa pengawal 
Berselimut embun keimanan 

Di malam yang hening 
Meratap menyesali diri 
Pada dosa kealpaan 
Dibasuh dengan airmata 
Memohon keampunan Tuhan 

Engkau khalifah berjiwa hamba 
Mentadbir tanpa singgahsana 
Menghina diri di hadapan Allah 
Kemuliaan diri manusia 

Mulia hidup bersulam taqwa 
Mulia matimu kau syuhada 
Pergi rohmu ke alam tinggi 
Terbang menuju ke syurgawi 

Aku hanya seorang Umar 
Kemuliaanku kerana Islam 
Semua ke syurga kecuali dia 
Ku bimbangi dialah diriku? 

Hati sekeras batu 
Menjadi selembut air 
Jadi teman kebenaran 
Jadi musuh pada kebatilan 

Lagu : Putra Aiman (Hijjaz Records) 
Lirik : Pahrol Md. Juoi (Genta Rasa) & 
Alif Lam Ra (Gurindam Entertainment) 
Susunan Muzik : Firdaus 
Penerbit : Munif Ahmad 
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.

seorang umar itu..tegas dengan kebatilan..teman kepada kebenaran..di mana tahap iman kita di dunia ni..terase sangat kerdil..apabila perkara maksiat depan mata tak dapat nak buat apa-apa..lemahnya iman untuk menegakkan kebenaran...mungkin yaa..saya masih tiada cara...hikmahnya mereka mendidik masyarakat jahiliah suatu masa dahulu..betul..saat ini..terasa ingin sekali menjengah ke zaman rasulullah..zaman mereka masih dalam kebatilan..hikmahnye rasulullah membawa Islam untuk masyarakat di sana..indahnya kebenaran Islam sehingga manusia yang sekeras batu hatinya pergi menuju ke arah Islam..ingin sekali saya pergi menjengah..bagaimana hati mereka boleh terusik dengan keindahan Islam..saya ingin menjadi seorang umar itu..yang tegas dalam menegakkan kebenaran..yang pantas bertindak dalam  memutuskan suatu tindakan..apabila itu salah dalam Islam..maka ia tetap salah..dan ia perlu dibetulkan..insha ALLAH...
untuk itu...ilmu perlu ditingkatkan..iman perlu dikuatkan...jalan perlu diteguhkan..insha ALLAH..saya yakin..ALLAH bantu mereka yang bantu ALLAH!! insha ALLAH...saya cuba..kerana kita pasti akan ditanya di akhirat nanti..!!

ALLAHU RABBI!! KUATKAN LANGKAH KU UNTUK MENUJU REDHAMU!
ameen ya rabb.,.,
almumtahanah di california..
~DEMI REDHANYA~

0 comments: