cemburu?

salam!
sebelum baca, nak kasi muqadimah dulu..
entry kali ni kosa kata bahasanya agak "kasar" sikit..*its me though* haha!
ni bukan cerita suka suki..ini adalah puisi! hehe!

*okay, boleh terus baca.. =)

cemburu?
heh! aku cemburu?
nak cemburu pun aku takde hak!
bukan aku punya hak untuk cemburu
pada kau yang memang sedia bergaya
yang sedia cantik, kacak dan comel tu..
bukan hak aku untuk cemburu
pada kau yang bukan milik aku
buat ape aku nak cemburu?
buang masa aku je...
heh! aku akan cemburu kalau amal kebaikan kau "laju" dari aku
sebab aku taknak kalah dengan kau!
kita lumba! ehhh..ehhh..bukan,'
ehhh,,hmmmmm..aku tukar fikiran, okay, kita lumba!
tapi ada syarat! mesti sampai garisan penamat dan masuk dalam tu sama2!! tak boleh sorang2!!
macam ni, siapa yang jalan jauh ke depan, kene tunggu yang lambat kat belakang,
sebelum sampai ke garisan penamat, bukan aku seorang yang menang, aku bawak kau menang sekali,
kalau kau yang menang, kau bawak aku menang sekali..okay?? kita sama2 menang! Deal?
aku buat macam ni, sebab aku nak kita berlumba cara yang unik!
sebab kita orang LUARBIASA...orang yang LUARBIASA akan buat perkara yang EXTRA LUARBIASA!
lagi satu, garisan penamat tu, tak seronok kalau masuk sorang2...=)
percayalah cakap aku! garisan penamat untuk kita punya jenis perlumbaan ni, sedap, manis, lagi cantik plus plus tau!
taknak??
okay...kalau kau tanak sekarang, takper, aku jalan dulu, tapi aku tunggu kau!
kalau nak, JOM! kita lumba SEKARANG!
pasti, tepati syarat..SAMPAI KE GARISAN PENAMAT SAMA-SAMA! okay??
heh! pelikkan perlumbaan kita ni??
sebab ni adalah jenis cemburu aku! haha
orang kata, cemburu tu tanda sayang...sebab aku sayang la aku ajak kau lumba sekali!
dah! taknak buang masa! JOM!

*puisi "cemburu" asli fresh dari saya!
almumtahanah perlu tegas ajak mereka berlumba! *seronok jugak buat puisi "kasar" cmni..asyik "lentok" jer..hmmmm..kalau ini baik, saya akan teruskan! weeeeheee..^^
3/15/2013
2.13pm
walnut,ca.

0 comments: