kum fa'anzir!

salam'alaik!

hepi circle, bulatan gembira, kasih sayang ikatan ukhuwah fillah..dan ade jugak yang kata usrah fillah.. yang kata ni, sorang adek sayang saya..haihaihai...apa2 lah sayang oii..akak hepi jer! ^^

taip entry ni pun sebab hepi jer tengok adek2 semua hepi...ALLAH...baru lah terasa diri ni kakak kakak sangat...selama ni, kakak la jugak, tapi tak berapa la nak kakak nye pun..hehe..takpelah,papepun, jalan ni,,bukan ALLAH suka2 nak bagi...

nak pesan dekat diri sendiri...ALLAH takkan pernah sia2kan setiap apa yang hambaNYA lakukan...lagi satu..hak kita untuk kite laksanakan sepanjang perjalanan kehidupan, sentuh seberapa banyak hati yang kita mampu untuk kembali kepada jalan DIA..tugas kita..SAMPAIKAN..jangan cakap tu tugas NABI atau RASUL je..tak tak tak..tukar mindset...tugas menyampaikan jugak terletak di atas bahu kita, yang sebenarnya termaktub dalam quran surah 2 ayat 30..(sila rujuk terjemahan masing2). itu..jelas..in sha ALLAH..

selepas tugas kita menyampaikan..kita berdoa pada ALLAH, semoga setiap perkara yang kita sampaikan memberi manfaat kepada mereka seterusnya membawa mereka kepada hadaf utama kita..mencapai REDHA DIA untuk bertemu DIA di syurga...lagi satu sebab kita perlu menjadi penyampai untuk semua sekalian makhluk di alam semesta ni, kerana kita tak pernah tahu isi hati mereka, mungkin terlintas dlm hati mereka untuk hidayah tu, cume taktahu jalan dan sumber..sebab tu, kite kene selalu bersedia dgn menjadi penyampai...caranya?

banyak! - akhlak- cara muamalah- peribadi- komunikasi skill-banyak lagi laa..kita mampu buat semua tu, sebab kita manusia yang hidupnya sama seperti mereka yang lain jugak..yang menjadikan kita lain ialah kita jalankan hidup kita dengan panduan Quran dan Sunnah...kita ade guideline, kite ade skema jawapan lengkap untuk di bawa ke SANA nanti...nak apa lagi? (jangan tepuk dada, terus tanya iman)

lagi lagi...lepas kita cuba untuk sampaikan sesuatu tu, kita jangan lupa..hak ALLAH...hak ALLAH yang memberi mereka hidayah dan taufiq...sama ada mereka boleh terima atau tidak, itu urusan DIA..DIA maha tahu apa yang terkandung dalam setiap isi hati hambanya...kita pulak, jangan sedih tak pasal2...keep on doa untuk mereka! in sha ALLAH..

ALLAH dah bagi dah satu ayat untuk kita

"sesungguhnya engkau hanya memberi peringatan kepada orang2 yang mahu mengikuti peringatan dan yang takut kepada RABB yang MAHA PENGASIH, walaupun  mereka tidak melihatNYA. Maka berilah mereka kabar gembira dengan ampunan dan pahala yang mulia." (yasin:11)

tengok..jelas kan? =)

jangan putus asa k! ni nasihat untuk diri saya sendiri khasnya!
*tajuk entry sangat berkaitan dengan isi entry*

doakan saya terus istiqamah atas jalan ini..
doakan saya semoga ALLAH redha setiap apa yang menjadi impian dan cita2 saya
doakan saya semoga ALLAH izinkan hati2 mereka itu mendapat sentuhan yang bermanfaat
saya sentiasa doakan kalian semoga setiap apa yang di lakukan mendapat rahmat dan redha DIA!
jom sama- sama masuk syurga!
"orang yang nak bawa orang lain masuk syurga, takkan buang masa!"
JOM!
almumtahanah
5.43 p.m
3/31/2013
walnut
ca.

0 comments: